Sinem Ağıdı »Anama«


Sinem Ağıdı »Anama«


Men seni torpağa verende bildim
Niye torpaxlara ana deyirler
Memmed İlqar



Gelsem bayram günü öpsem elini
Dindirsem gönlümde hasret yelini
Sen benim anamsın dedem gelini
Başında ağ leçek altında vala
Adın Sinem idi oldu Kürt Hala

Anadır evrenin sultanı bildim
Ağladım gözümü eteğen sildim
El değil ayağın öpmeye geldim
            Başında ağ leçek altında vala

            Adın Sinem idi oldu Kürt Hala

Sözlerin ilaçtır ellerin derman
Tan yıldızı gibi gözlerin ferman
Beş yavruya ömrün eyledin harman
Başında ağ leçek altında vala
Adın Sinem idi oldu Kürt Hala

Dünyanın en büyük aşkı anadır
Sevda yolcusuyum yolum sanadır
Senden ayrılmanın zulmü banadır
Başında ağ leçek altında vala
Adın Sinem idi oldu Kürt Hala

Sensiz yetim kalan çileli başım
Yürek velveleci bitmez telaşım
Senin sevgin idi ekmeğim aşım
Başında ağ leçek altında vala
Adın Sinem idi oldu Kürt Hala

Yaşam defterinde yetim yanımsın
Damarımda dönen kızıl kanımsın
Sen benim anamsın özge canımsın
Başında ağ leçek altında vala
Adın Sinem idi oldu Kürt Hala

Siyah saçın hep tararsın yana sen
Melek misin huri misin ya nesen
Hasretindir bana doğru yan esen
Başında ağ leçek altında vala
Adın Sinem idi oldu Kürt Hala

Sen bir güneş idin benim gözümde
Dertler derman bulur ana sözünde
Melekler saf tutar senin özünde
Başında ağ leçek altında vala
Adın Sinem idi oldu Kürt Hala

Sensiz dünyam kaldı yasın içinde
Cennet ayağında Yasin içinde
Tek bir sözün olsun ya sin içinde
Başında ağ leçek altında vala
Adın Sinem idi oldu Kürt Hala

Şimdi Bahçıvan’ın yetimdir adı
Sensiz bu dünyanın kalmadı tadı
Anaymış yaşamın gerçek muradı
Başında ağ leçek altında vala
Adın Sinem idi oldu Kürt Hala


1998 Ankara


Orhan Bahçıvan




Yorumlar

  1. Etkilenmemek ne mümkün?Ağlattınız beni ya hocam. Anam geldi aklıma. Mekanları cennet olsun. Yüreğinize sağlık. İzninizle alıyorum duygu emeğinizi. Selam ve saygıyla. Emine Pişiren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Emine Pişiren Hanım. Bu ağıt, anam adına yazdığım birkaçtane ağıttan birisidir. Aslında bende her okuduğumda ağlıyorum anama. Bir başka ağıt yazmışım onu da Gökhan Temur besteledi ve albümüne okuyor sanırım yakında dinleme şansımız olacaktır. Benim yazıları paylaşablirsiniz. bundan mutlu olurum. Selamlar...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kiziroğlu Mustafa Bey...

Göleli Ferman Baba, »Fermani Kızılateş«

Köroğlu Destanı Kars, Göle Anlatımı...