İşçi Kız.


İşçi Kız


Emek altın sarısıdır
İşçi kızın boynunda

İşçi kız
Sana anlatacağım öykü
Bu gece yenilgiye uğradı
Çözülmeyen iki dil arasında

Öykü gelinciğin yaprağında
Çırpınan yürek sesiyle başlar
Gözyaşıyla son bulur

Bu gece
Ter damlacıkları birikmiş
Genç kızın öpülesi gerdanlığına
Ve iş yorgunluğu alıp götürmüş
Yürekte ki sevişme dürtüsünü
Uykuların ötesine

İşçi kız
Sana anlatacağım öykü
Bronzlaşan esmer yüzün teriyle
Kayboluyor paslı saçlar altında

Yorgan kaymış üstünden
Devrilmiş
Görüyorum
Ansızın
Bir Orhan Veli oluyorum
»Olmaz ki
Böyle de yatılmaz ki«[i]
Diyorum

Görüyorum
Papatyalar unutulmuş geceliğinde
Oje yok nasır var ellerinde
Sönük gece lambasının ışığında
Genç kız uykuya teslim

Sen uyuyan kelebek ruhlu
İşçi kız
Uykular gölgelerken ruhunu
Rüyaların içinde gör beni
Sev beni

İşçi kız
Bu derin uykulardan uyanınca
Al götür beni
Yenilmeyen öykülerin içine

Özledim işçi kız
Özledim Anadolu’mu
Dağların serin yamaçlarını
Mayıs akşamlarını
Özledim

İşçi kız
Ver elini bu ellerden gidelim
Özlediğim o topraklar üstüne
Ezgiler bizim için söylensin
Öyküler bizi anlatsın
Özlemlerin bittiği noktada

Öykülerin çiçek açtığı yerde
Masal ruhlu insanlar yaşlanacak
Dağlar saklayın beni
Yaşlılık denen girdilerin elinden
Saklamayın sevdamı
Sevdam çıksın meydana

Gün dağlardan sıyrılıp çıkarken
İşçi kız uykulardan uyanacak
Gözleriyle beni görsün
Elleriyle beni tutsun
Yüreğiyle beni sevsin istiyorum

Gün ışığı
İşçi kızın gözlerine dolarken
Sevdamı bestelesin
Bir Hoşdülbend ezgisi
Yeter bana.

Orhan Bahçıvan

Ay Dolanır Gözlerine İsimli Şiir Kitabımdan.





[i] Orhan Veli Kanık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kiziroğlu Mustafa Bey...

Göleli Ferman Baba, »Fermani Kızılateş«

Köroğlu Destanı Kars, Göle Anlatımı...